fredag 2 januari 2009

welcome 2009!

jahapp, då vart det nytt år igen. 2009, i år är det tjugo år sen jag föddes. vart tar tiden vägen undrar jag? anyway, 2008 kan ha varit det bästa året i mitt liv.

rivstartade året med att dra på praktik i tandådalen, sälen, med mina underbara klasskompisar emelie, jennifer, erica och amanda. det var bland det roligaste jag gjort! vi festade i princip varje dag (ja, det var galet), hade underbara praktikplatser och träffade så mycket roliga och fina människor. det var fantastiskt, kändes riktigt jobbigt att lämna efter två månader. men vilka minnen! <3fjällis, personalsöndagar på HC, glida före i kön, wärsan, after ski, efterfesten med skåningarna, efterfesten med stockholmarna, djungelfesten (welcome to the jungle), alla efterfester i praktikantjävlarnas rum, rulla sig i snön i bikini, personalfesten på högis, avskedsmiddagen, sista kvällen på HC... ord kan fan inte tala ibland alltså. tur att vi har miljoner bilder. tandådalen forever. <3

kom sedan hem och hade en termin av gymnasiet kvar. jag emelie och jennifer startade ett grymt projektarbete (vi bestämde oss i sista sekund men gud vad bra det blev) som vi kallade typ sensorisk undersökning - glass med drinksmaker. det enda vi ville ha var studenten! peppen var hög, hög, hög hela terminen och vår klass blev sjukt mycket closer än vad vi varit innan. varje torsdag efter att vi haft restaurang i skolan drog vi ut och chilldrack på typ chez. alltid sjukt mysigt.

maj kom, vilken var självaste studentmånaden! studentmössorna beställdes, flaket fixades i sista, och då menar jag sista, sekund, balklänningar skickades från USA och allt gick jättefort. studentbalen på marstrand var bland det underbaraste jag varit med om. vi dansade hela natten till grym musik, shottade, fotade och kände peppen inför studenten. vädret var awesome och det var riktigt segt när vi var tvugna att dra till färjan och tillbaks till gbg.

30:e maj; STUDENTEN. det var helt overkligt och så jävla bäst. vaknade i gryningen och bokstavligt talat flög upp ur sängen. först hade jag och fina klassen champagnefrukost på bryggan där vår skola låg, lindholmen. alla skrev i varandras mössor och herregud vad söta alla var! blev nästan tårögd. studentlunchen var nice och stipendium delades ut. jag fick ett! himlans trevligt. utsparken var helt fantastisk. till "shout" flög vi ut från ester mosessons gymnasium, inför alla föräldrar med studentskyltar. det var underbart. äntligen var vi där. efter alla år i skolan och gymnasiet - ÄNTLIGEN! :) vi åkte flak runt hela göteborg, dansade som galningar och höll på att ramla minst 150 gånger under turen, men det var så värt. efter turen var det givetvis bad i poseidon och därefter studentmottagning hemma. :) vädret var grymt med, solsken och jättevarmt. tillochmed studentfesten var grym trots att den var på gamleport. älskade HR3B, föralltid!

när studenten var avklarad gick det en vecka, sedan stack jag och emelie på bartenderutbildning i ayia napa, cypern. ROLIGASTE EVER! helvete vad bäst alltså. kursen var grymt bra och vi festade och dansade varje natt, lärde oss flaira och fick mvg på kursen. finns massor med bilder härifrån med, ord kan inte riktigt tala här heller. det var underbart och vår praktikplats var mysigast, heaven rock garden forever. alla fina människor. våra lärare. allt var bra. grabbarna grus barskola <3

efter detta var det dags för mig att flytta till london för att börja jobba på royal air force club. förstod inte riktigt vad jag gett mig in på dagarna innan take off. rätt som det var stod jag och jennifer på stansted airport och var lagom nervösa. men gud alltså, det här stället är underbart. jag älskar människorna, mitt jobb, london - allt. finns galet mycket minnen härifrån med och jag måste bara säga detta... jag har blivit fulltidsanställd. så jag stannar här. kan inte riktigt säga hur länge, det går inte! jag trivs så himla bra men saknar samtidigt mina fina vänner som fan. det är jättesvårt. jag får ta dagen som den kommer känner jag. jennifer har åkt hem till sverige, vilket är jättetråkigt. kommer sakna den galningen :) nyårsafton var jättetrevlig med bra folk. hemmafester är de bästa ju. jag skriver lite osammanhängande, haha, men det kan inte hjälpas.

sådärja - en liten resumé av mitt fina år. det har varit så jävla bra. underbara 2008. tack alla människor. tack mina finaste vänner. min fina familj. göteborg. ayia napa. london. kärlek. allt spelar in. men vännerna, glöm aldrig bort hur mycket ni betyder. är så fruktansvärt glad att ni alltid finns där. hur fasiken fick jag de bästa människorna att bli mina? vetefan, men en sak är säker; jag älskar er. då, nu, för alltid. glöm ALDRIG!

välkommen 2009. nystart. hoppas året blir lika bra som 2008!

Inga kommentarer: