tisdag 13 januari 2009

just a little, little bit better

jag har verkligen svårt för det och jag måste få det bekräftat av andra typ hundra gånger innan jag möjligen känner mig det minsta nöjd. jag har så fruktansvärt svårt att bli nöjd med mig själv. när jag ser tillbaka på tiden som har varit och vad jag inlett nu så borde jag känna mig ganska duktig. jag åkte till england, till ett nytt jobb, nya människor, nytt... allt. ingen aning om hur allt skulle bli. och nu är jag fulltid. jag har visat (för min familj speciellt) att jag kan klara mig själv. nina (sis) tjatar alltid om hur bortskämd jag är (yngsta barnet) men nu har jag verkligen gjort en vändning. jag tycker det. jag ringde inte ens hem och bad om hjälp när jag skulle skriva ett brev till personalansvariga angående min vidareanställning. jag tog saken i egna händer, tog mitt ansvar och tog mitt egna beslut. jag har förändrats. och det är jag faktiskt stolt över.

6 kommentarer:

Puckolino Tenenbaum sa...

Som den överentusiastiska australienska dramalärarinnan som bodde i "min" lägenhet ett tag i Siena skulle ha sagt:

GOOD ON YOU!!!

(Har aldrig hört någon säga så sedan dess, haha!)

Anonym sa...

och vet du? jag är stolt över dig. ibland när jag tänker på hur bra du klarar dig i stora london skiner jag upp som en sol! jag minns när du knappt hitta hemma i lilla göteborg (ditt lokalsinne = noll!) :D <3 men nu har du bevisat för mig, och alla andra, att du kan om du bara vill! jag väntar på dig här hemma för alltid, så är det bara. om du beslutar dig för att stanna i london ett år, fem år eller resten av livet så är du fortfarande min bästa vän och det vet du! och jag kommer minsann att hälsa på dig så mycket jag kan och så mycket du vill! så fort du vet hur det blir med boende och så bokar jag första bästa plan :) i love you. <3
puss!

Anonym sa...

gud va skönt att ni skaffar eget! då kan du ge dig fan på att jag kommer och bor hos dig någon vecka eller så! :) vet du när du flyttar ut?
puss

Anonym sa...

Hejsan darling! Nu funkar det tydligen inte att smsa dig igen, vet inte vad det är. Min mobil är på lagning och den jag har nu är som sagt var lite konstig..Så tänkte att jag skriver här istället. Heh, får hoppas halkan går bra, alla säger att de bara är rolig och att man knappt kan misslyckas. Det är de som skrämmer mig, tänk om jag gör det då? Haha! Vet inte när jag ska ha uppkörning, får ta en sak i taget. Men vill ha körkort innan sommaren, så får hoppas på det! :)Naw, du vet att du kan ringa mig när som helst med! Har jour hela dygnet runt ;) Så glad att du trivs och klart jag ska komma och hälsa på dig :) Såg i Lisas kommentar att ni sa skaffa eget boende, kan man bo hos er när man kommer då? Wiiie! Längtar till du kommer, inte långt kvar nu. Föresten hur länge stannar du i Sverige? Pussar, älskar dig med mest baby <333

Anonym sa...

Hah, söt är du! Och med tanke på Jåsåfen, så gissa vem som fyller år idag? Jo, welliam! Hah, såg det precis på facebook. Ta hand om dig snygging, pussar <3
(svar på blogg kommentaren)

Sara sa...

Jag är stolt över dig! Mina planer är också att bli mer självständig i vår, kan ju inte luta mig mot mammsen nu när jag flyttar ut! Haha.