lördag 28 maj 2011

just me and my boss no worries at all

alltså, första dan med PT:n på gymmet då. egentligen skulle jag haft tid med honom vid 11 men en snubbe från gymmet ringde och väckte mig kl 8 och frågade om det var ok att ändra tiden till 1. och jag var la inte vid mina sinnes fulla bruk så att säga så jag mumlade att det var helt okej och slocknade igen. men tidsoptimist som man är så gick jag upp försent, chillade och käkade frulle och begav mig alldeles för sent till gymmet. BRA första intryck att komma sent! och jag tänkte att tränaren kommer säkert ha full förståelse men maaan där hade jag fel. till en början iaf. fick en raaastafari man (värst vad jag hänger med mycket caribbean born londoners numera) med stone face. skojar inte!
- your a lil late.
- yeah, i know...
- yeeh! let's get busy.

oh man! trodde han skulle döda mig, haha. vilket han iofs nästan gjorde med träningen haha. jag började babbla på om att han gjorde mig nervös haha och det bröt isen totalt, tycker vi fick riktigt bra kontakt sen. anyhow, var ju tvungen att väga mig. jag ville verkligen inte se resultatet utan stod och glodde upp i taket ett bra tag men han convinced me till slut. oh harre. helt ärligt så var det inte så farligt och han tyckte vikten var bra men inte the amount of body fat. hade dessutom för högt blodtryck och det beror på all stress, det är jag nästan säker på. klart det gjorde mig lite nervös men han sa bara; "it's not good but we gonna get it down" och det kändes bra. blev faktiskt rätt stolt att jag tog allt så bra, hade detta vart för ett år sen hade jag antagligen börjat lipa. men men, anyhow, bara att inse, nu börjar hårdträningen och jag tar inga genvägar eller fuskar inte. som tur är så ska han hjälpa mig med allt, kost, träning - the lot. nästa session blir redan imon efter jobbet, är råpepp.





oooooch har bokat biljett till suecia!! flyger den 30 juni och drar tillbaks 6 juli. lär ju bli en FET vecka!


 
måste sova nu, lång dag imon. puss

1 kommentar:

lisa sa...

saknar dig. du är finast min bästis. xx