måndag 7 mars 2011

light up, light up, as if you have a choice, even if you cannot hear my voice, i'll be right beside you, dear


sitter och drar i mig godaste chipsen på länge - cheese och chili. yum! och dricker cola. känns skönt att unna sig sånt efter ett hårt träningspass som gick över förväntningarna. har ju vart i UK en vecka och levt på öl och minimalt med käk, så att jag kirrade all styrka och kondition utan problem (okej, SMALA armhävningar in my ass still) kändes ju fint som snus va. hehe. btw, ingen diet att rekommendera men jag har en tendens att glömma bort att käka när jag är glad. och jag har varit och är så JÄVLA GLAD! :) bloggen känns inte helt rätt att babbla på om allt dock, lite privat och så men det är ju lugnt för jag brukar ju fjanta mig och bara viska om han den där människan. aw. men det är för att jag vill ha det så atm :)

har haft det hur mysigt som helst anyhow. och alla mina brudar och mina kollegor på raf, fyfaaan va kul att träffa alla. har nu fixat med alla papper och grejs, flyttar tillbaks till london om mindre än en månad om allt går enligt planerna. can't wait. jag bara kände det denna gången. när jag trängdes på primark. slank in på louise jobb och drack öl och diskuterade croydon boy (xxx) med gary. kutade ner i tunnelbanan med musiken dånandes i öronen. satt på rose and crown och garvade med mina kompisar. drack margarithas på chiquito. höll hans hand medan han pussade på mig. när jag glodde på UK top 40 och käkade min supersnabba (hehe) havregrynsgröt. när jag drack mitt filter coffee med soy milk på starbucks... this is home. london är hemma.

dont get me wrong. jag har världens bästa familj. jag har världens bästa kompisar. jag älskar sverige och jag älskar göteborg. men mitt hjärta tillhör london. efter två år blir det så, jag är säker på att många som bott utomlands lika länge skulle hålla med. it breaks my heart att jag känner mig mer hemma i england men jag känner bara så. livsstilen är en annan. i wanna live london style. jag blir lite sentimental när jag skriver detta för beslutet är svårt. jag vet, jag kan alltid flytta tillbaks till sverige. men jag har gjort det en gång och jag var naiv och trodde att livet skulle vara som efter studenten -08. det var det inte. såklart! jag vet inte vad det var med mig i höstas, då jag flyttade tillbaks hit. allt kändes så grått. jag kände mig tom. ville bara till england till varje pris. MEN jag är glad att jag flyttade hem för ett tag ändå. nu mår jag nämligen så fruktansvärt bra igen. jag började träna som en tok och drog ner på alkoholen. är nu på upploppet av körkortsutbildningen. vet vad jag vill. och vet att london kommer bli annorlunda as well. :)

usch vad långt det blev. låter säkert osammanhängande as fuck med. men det är sån jag är.

snow patrol - run
teddy gieger - for you i will (confidence)
safetysuit - anywhere but here
melanie c - independence day


love x

Inga kommentarer: