tisdag 15 april 2008

attention, please!

nu kommer helgrapporten! beware!

fredagen började som sagt med lite födelsedagsshopping åt lisa, som jag sedan mötte upp för att äta mysig middag med. vi drog runt på avenyn ett tag och kollade in ställen, vårdvädret var awesome och allt kändes perfekt. la gondola blev det till slut! biffstek med ruccola och parmesan valde jag, vilket var supergott. efter restarangbesöket åkte vi hem till mig, kollade på skönheten och odjuret (ä-l-s-k-a-r), åt chips med dipp och lisa fick sina presenter :) jättebra kväll, verkligen. love you my bestest!
lördagen var otroligt degig och jag hann varken med träning eller plugg. haha. på kvällen vart det fest! hemmafester är ju sällsynta these days, så alla var väldigt pepp. jag, emelie och sara träffade amanda och en jävla massa andra inne i stan och drog sedan till guldheden. drinkar, öl, cider - you name it. jag fick nåt konstigt flipp och drack bara mina drinkar till hälften, så därför blev jag bara lite över salongsberusad, vilket var perfekt. mina vänner fick dock karatefylla med stort K - sara försvann ut på krogen och emelie blev av med sin jacka. amanda försvann iväg rätt tidigt och skulle dessutom jobba dan efter, haha :D emelie följde med hem till mig och skrev så fruktansvärt roliga sms (spana in saranonstop) till sin mamma. jag hade iallafall en sjukt rolig kväll!

sådärja. så var bloggen uppdaterad dårå. besvikelsen var förövrigt stor igår det visade sig att ÖIS var lika medelmåttiga som förra året. liiten förbättring, men det var då inte mycket. matchen slutade förövrigt 0-0. idag har dock vart en bra dag. ingen samhäll, svenskaprovet gick bra, seg religion förvisso men å andra sidan ingen estetisk verksamhet. och lite gött vårväder på det! träffade maggan förut och vi unnade oss varsin glass. lakritspuck, mmm! provade förresten några sockerfria pastiller, eftersom jag inte äter godis just nu. och jag säger bara det; blaha. står fast vid att de flesta lightprodukter suger. åtminstone alla sockerfria. intressaaaant...



lisa och jag på la gondola, bilden över. har mixtrat en del med bilderna, de ska vara lite suddiga.
cplångt inlägg, i know. nu får det vara färdigt! en kopp te på detta. puss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, aouw :D fast bilderna var ju megasuddiga innan också! ;)

Jelliclecat sa...

visste att du skulle skriva det ;P