lördag 24 oktober 2009

take my hand, we'll make it, i swear

WOOHO! justice've been served! äntligen LITE flyt, det var väl schyst. innan jag ska berätta min stora nyhet måste jag ju förklara vad fan jag snackar om. detta har jag inte sagt till nån förutom mamma och pappa och mina vänner/arbetskompisar här. anledning? för att det kändes ovärt att ta upp i bloggen. iallafall. ett par dagar efter min födelsedag skulle jag gå och ta ut pengar under mitt tretimmarsbreak på jobbet (jobbar man lunch/dinner har man tre timmars paus på på mitten av dan). solen sken, jag var shoppingsugen och riktigt längtade efter att ta ut en jävla massa pengar och splash the cash (mamma och pappa hade precis satt in födelsedagspengar på mitt engelska konto så jag visste på ett ungefär vad jag hade, vilket var en hel del). till min fasa (och då menar jag FASA) fick jag se att jag endast hade runt 100 pund på kortet, vilket inte stämde nånstans. just det. jag, som alltid tyckt att jag varit världens mest uppmärksamma och försiktiga männniska, hade fått mitt kort skimmat. katastrof. panik. ringa pappa. toklipa i telefonen och skrika JAG ORKAR INTE!!! ungefär 150 gånger medan pappa försökte lugna ner mig och sa att han och mamma skulle föra över pengar till mitt svenska kort så länge (världens bästa föräldrar <3). jag lipade i stort sett under hela min tretimmarspaus ändå. snacka om avkopplande. vet inte varför jag gjorde det, så hemskt var det egentligen inte, men när nästan 400 pund (nästan 5000 spänn) bara sådär försvinner och man måste ta tag i saken själv, jaa, det var bara så... sjukt irriterande. gick till banken och fick en massa telefonnummer. gick tillbaks till cluben och fick förklara varför jag var helt röd i fejan (av allt gråt, jag har väldigt lätt för att gråta) och jag störtade till min managers kontor och han sa direkt: "jag ringer banken åt dig" sedan började han skämta och jag blev på bättre humör. till slut ringde jag själv och förklarade situationen. när bankmannen sa att mina pengar skulle komma tillbaks inom sex arbetsdagar kände jag mig å ena sidan sjukt lättad men å andra sidan bortskämd. pengar är inte allt! faktiskt. hur pretto det än låter.

MEN... i förrgår fick jag tillbaks pengarna + ett nytt kort! jag blev överlycklig. inte bara för pengarnas skull (det underlättar ju förstås, hehe) utan för att allt är fixat. känns skönt. fast nu har jag många tequilarundor att ta igen, drinks on me alltså. det är så vi gör här i london. ;)

nighty night xx / happy jos :)

Inga kommentarer: