söndag 3 januari 2010

2009; baby, what happened?

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? givetvis!
2. Höll du några av dina nyårslöften? nej det gjorde jag inte. tyvärr
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? nej men jag har några som blir i år
4. Dog någon som stod dig nära? ja, tyvärr. värsta dagarna i mitt liv. min vackra birmakatt och världens bästa farmor. jag hade så otroligt svårt att ta det, har aldrig varit med om en sån fruktansvärd chock nånsin. jag har bokstavligt talat gråtit floder.
5. Vilka länder besökte du? eftersom jag bor i england får jag väl säga sverige ;) hehe. som är mitt hemland givetvis!
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? you damn right about it
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? tyvärr dagarna då kissen och farmor försvann. dagen vi fick vår lägenhet i clapham, ett mycket speciellt hemligt datum finns med, hehe. kan ju inte skriva om allt här! just det, dagen då det var snöstorm i london och jag fick tillbringa ett dygn på stansted airport. not pretty!
8. Vad var din största framgång 2009? jobbet garanterat. har fått massa beröm från min störda men supersköna manager, som jag blivit grymt bra kompis med. vi garvar alltid och driver med varandra. haha. för inte så längesen stod vi och snackade skit och jag sa nåt tyket om nån och han bara skrattade och sa "you're an asshole, jo". så jäkla soft, inte strikt nånstans. haha.
9. Största misstaget? det skriver jag nog inte här! haha men alla gör misstag.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? sjuk två gånger. blir aldrig direkt sjuk. en gång i höstas blev jag dock dunderförkyld och lät som en skata i flera dagar.
11. Bästa köpet? min laptop, fast det var en present
12. Vad spenderade du mest pengar på? kläder, big time. och alkohol
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? trots att 2009 vart ett pissår så finns det såklart saker som gjort mig glad. riktigt jävla glad
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? oh detta kommer bli långt! lady gaga - pokerface, lady gaga - paparazzi, chipmunk feat. talay rilay - look for me, keisha - tik tok, david guetta feat akon - sexy chick, black eyed peas - i gotta feeling, metro station - shake it, katy perry - waking up in vegas, the outfield - your love, the pogues - love you til' the end, pink - please dont leave me (<3), gammer and mc smiley - deep down (<3), taylor swift - love story, alexandra burke feat. flo rida - bad boys, miley cyrus - the climb, chicane - poppihola, pink - so what, usher feat. young jeezy - love in this club, rihanna - russian roulette, la roux - bulletproof, kings of leon - use somebody, keri hilson feat. kanye west - knock you down, tinchy strider feat. n-dubz - number 1, sugababes - get sexy, little boots - remedy, journey - dont stop believin, n-dubz feat. mr hudson - playing with fire, the killers - human, lily allen - not fair, britney spears - womanizer (gaah påminner mig om när jag var insnöad på stansted airport!!), calvin harris - i'm not alone, jay-z feat. rihanna, kanye west - run this town, shakira - she wolf, enrique iglesias feat. ciara - takin back my love, agnes carlsson - release me, take that - shine + MASSA MER! sjuuukt bra musik 2009
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? ledsnare, detta har ej varit mitt år! mycket saker har gjort mig glad men så jävla mycket har också fått mig helt nere.
16. Vad önskar du att du gjort mer? tänkt på mig själv
17. Vad önskar du att du gjort mindre? stressat
18. Hur tillbringar du julen? jobbade
19. Blev du kär i år? ---
20. Favoritprogram på TV? the hills och one tree hill
21. Bästa boken du läste i år? snabba cash & aldrig fucka upp, + att älska som en porrstjärna (sjukt intressant!)
22. Största musikaliska upptäckten? lady gaga! love her
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? önskade mig inget speciellt! hade en sjukt bra födelsedag med vänner
25. Något du önskade dig men inte fick? men alltså jag önskade mig ju inget haha ;P
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? efter jag slutat jobbet vart det överraskningsfest i vår lägenhet! jag blev så himla glad! presenter, tårta, alkohol -allt! och allt gick i rosa hehe :)
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? eerrr. ja.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? soft! stuprörsjeans, långa linnen, massor av armband.
29. Vad fick dig att må bra? min familj och mina kompisar. samma svar jämt. ni är ovärderliga. KÄRLEK <3<3<3
30. Vilken kändis var du mest sugen på? oh! inte rob pattison iaf som alla andra. killarna i gossip girl och chipmunk
31. Vem saknade du? :(
32. De bästa nya människorna du träffade? louise! saknar henne som FAAN! vill att hon ska till london igen. sen så även linnea, som började på raf i höstas. sjukt ball!


sådärja. fint. fy fan vilket år 2009 varit. okej det har varit jävligt många fina stunder, det har det. men de tråkiga sakerna gör ändå att 2009 varit piss. nehej, jag peppar 2010! this is the year, this is the year it all will happen <3




1 kommentar:

lisa sa...

hörrudu, den heter ju sexy bitch, inte sexy chick ;)

jag saknar dig baby. vad sägs om att jag åker till london över min 21års dag?

PUSS