torsdag 28 februari 2008

eh, oh, thank you

underbara väder!

idag har jag haft en ytterst händelserik dag. det började med att jag, iförd mina nya svarta jeans, tog min kära 514 till stan, gick av på drottningtorget och blev överlycklig när jag insåg att solen faktiskt sken. jag påbörjade min vandring bort mot nordstan, tittade i lite affärer och väntade mest på att klockan skulle bli två, då jag skulle träffa emelie vid brunnsparken. runt kvart i två köpte jag mig en glass på mc donald's. när jag precis ska gå ut hör jag en kille säga; "excuse me, there's a pricetag on your trousers". whatafuck! jag vänder mig om och upptäcker att jag glömt den där klisterlappen med storleksnumret kvar på ena byxbenet. "eh, oh, thank you" får jag fram, ler krampaktigt och flyr ut från mcdonald's.

haha, men det är ju ganska roligt när man tänker efter. men ärligt, räcker det inte med vanliga, hederliga prislappar? måste det finnas såna där påklistrade också? dah.

stadsbesöket var jättemysigt och det kändes som vår. mmm! hittade massa fint också, ska inhandlas imorgon antagligen. bra bra!

nu blir det kaffe och så ska jag faktiskt börja med vinarbetetet. varför valde jag ett cpsvårt vin? so typical me.

so long!

Inga kommentarer: