tisdag 19 maj 2009

face to face, cheek to cheek

"face to face, cheek to cheek, you hear the pounding beat... don't care what's on my baby's mind!"

fortfarande min mobilsignal, sahara hotnights - cheek to cheek. den blev jag väckt av halv tio denna morgon när pappa ringde och babblade på om min semester, öis och annat. det lät ungefär såhär;

- mmmjaa..
- ja hej, det är pappa! väckte jag dig?
- näe det är lugnt (klassiker, givetvis sov jag)
- börjar du sent idag?
- (världens gäspning) ... neeeej, jag är ledig
- jaha, oj, det var synd att jag ringde så tidigt då!
- mmm...

sen följde miljoners frågor + snack om allt allmänt, om öis kassa säsong etc etc. inte för att jag kom med några direkt vassa svar, mina föräldrar är vana vid dessa konversationer med mig här bortifån london, då de alltid råkar ringa när jag är ledig och sover. haha :) men satans perkele vad jag vill ha semester NU! satt och kollade igenom massor med bilder från förra våren (och äldre bilder as well) och bara garvade för mig själv. det var allt från smögen -07, sälen, studenten, alla studentmottagningar, balen, hemmafester, förfester, maggans altan, ayia napa. när vi gjorde drinkar på två liter rom på saras uteplats en underbar sommarkväll/natt.

underbart! vad har jag gjort idag då? vart ute och powerwalkat i ösregnet (tack för den), ätit nudlar, kollat tv och nu ska jag snart träffa sandra vid gymmet. imorgon är det back to work efter två dagars ledighet. jaja, tiden kommer gå snabbt fram tills nästa onsdag. åtta dagar! c-o-u-n-t-d-o-w-n :) sverige <3

puss !

3 kommentarer:

Sara sa...

Nej, vilken hemsk bild! Ser helt osminkad ut. Ska bli röööj när du kommer hem, babe!

lisa sa...

saknar dig snygging :) snart kommer du hem! det blir nice. kanske en grillkväll på min balkong med lite groggar?

btw, det är öis - djurgården medans du är in town. jag hoppas vi går?

Emelie sa...

Saknar ihjäl mig här hemma men det är bara 5 dagar kvar nu gumman! :) <3333